İstanbul'un
Lüfer Bayramı 2012
Program
19 Ekim 2012, Cuma
"İstanbul ve
Balığı"
Kadir Has Üniversitesi
Haliç Toplantı Salonu
Cibalikapı - Haliç
10:00 - 12:00
Haliç Toplantı Salonu
Cibalikapı - Haliç
10:00 - 12:00
Türkiye'nin ekonomik
gelişimi, yaban hayatın ekonomiye kazandırılıp kazandırılamayacağı,
kooperatifleşme gibi konuların ele alınmasını arzu ettiğimiz ve nasıl oldu da
bu noktaya geldik üzerine izleyicileri bilgilendireceğini umduğumuz bu panelde
farklı katmanlardan katılımcılar aracılığı ile balığımızın, balıkçılığımızın
geleceği için bugün düzeltmemiz gereken koşullar, yaklaşımlar nedir,
tartışacağız.
"Almıyoruz,
Satmıyoruz!"
Mutfak Sanatları Akademisi
Meydan Sokak
Beybi Giz Plaza B Blok No:123-136
Ayazağa, Maslak
14:00 - 16:00
Meydan Sokak
Beybi Giz Plaza B Blok No:123-136
Ayazağa, Maslak
14:00 - 16:00
Sektörün tanınmış
şeferi, işletmecileri lüferdeki yok oluşun durdurulabilmesi, sucul kaynakların
sürdürülebilirliğinin sağlanması adına destek verdikleri "İstanbul Lüfer'e
Hasret Kalmasın" kampanyası boyunca neler tecrübe ettiler, mutfaklarında
ne gibi değişikliklere gittiler, satın almalarında ne gibi düzenlemeler
gerçekleştirdiler ve nihayetinde bu gayretlerini müşterilerine nasıl anlattılar...
Herkesin ilham alacağı "profesyonel" bir paylaşım!
Herkesin ilham alacağı "profesyonel" bir paylaşım!
İstanbul'un
"Balıklı Filmler" Festivali, 1. gün
SALT Beyoğlu - İstiklal
Caddesi
12:00-18:00
12:00-18:00
12:00 Mare Nostrum / Bizim Deniz (2008)
yönetmen: Ethem Özgüven
yapımcı: Ethem Özgüven
süre:30’ , renkli
"Özde hiçbir şey sanıldığı, göründüğü kadar romantik değildir. Özellikle küçük balıkçı için. Bir sabah kalkar ufka doğru bakarsın. Üşümektesindir. Senin, babanın, babanın babasının, eski Foçalıların ya da Likyalıların binlerce yıldır korudukları bir balık merası büyük bir tekne tarafından perişan edilmiş, misal beş ton balık tutulmuştur oradan bir gecede. Ve bitmiştir orası, ebediyen. Balık bitmiştir. Deniz bitmiştir. Saygı bitmiştir. Sevgi bitmiştir. Komşuluk bitmiştir; Rum komşuların çoğu uzaklara gitmiştir... Yalan ve riya, açgözlülük ve şiddet gelmiştir. Bugün Akdeniz'de ve her yerde yaşadığımız budur... Anadeniz Akdeniz'i öğrenmeyi sürdüreceğiz."
filmin ardından Ethem Özgüven ile söyleşi
yapımcı: Ethem Özgüven
süre:
"Özde hiçbir şey sanıldığı, göründüğü kadar romantik değildir. Özellikle küçük balıkçı için. Bir sabah kalkar ufka doğru bakarsın. Üşümektesindir. Senin, babanın, babanın babasının, eski Foçalıların ya da Likyalıların binlerce yıldır korudukları bir balık merası büyük bir tekne tarafından perişan edilmiş, misal beş ton balık tutulmuştur oradan bir gecede. Ve bitmiştir orası, ebediyen. Balık bitmiştir. Deniz bitmiştir. Saygı bitmiştir. Sevgi bitmiştir. Komşuluk bitmiştir; Rum komşuların çoğu uzaklara gitmiştir... Yalan ve riya, açgözlülük ve şiddet gelmiştir. Bugün Akdeniz'de ve her yerde yaşadığımız budur... Anadeniz Akdeniz'i öğrenmeyi sürdüreceğiz."
filmin ardından Ethem Özgüven ile söyleşi
13:00 Son Kumsal (2008)
yönetmen: Rüya Arzu Köksal
yapımcı: Aydın Kudu
süre: 56’, renkli
Müzik: Bura Ayrancı-Mustafa Parlak-İbrahim Tarhan
TRT Belgesel Ödülleri, Amatör Kategori 1.’lik Ödülü, 2009
Ankara Film Festivali, Belgesel dalında 3.’lük Ödülü, 2008
Güzel bir yaz günü, Vakfıkebir kasabasının Dutluk plajında neşeyle bağrışan çocuklar, top oynayan, horon tepen gençler, güneşlenenler, yüzenler. Bir kaç yüz metre uzakta, onlarca kamyonun sahile boca ettiği kayaları denize dolduran iş makinaları. Koyun diğer ucunda ise otoyolu yine aynı dalgalardan korumak için yapılan dalgakıran inşaatları. Doğal limanların ve balıkçı barınaklarının otoyol yapımı yüzünden yok olmasıyla kendilerine yeni yerler arayan balıkçıların takalarını karayoluyla taşımaları ve trajikomik öyküleri...Karadeniz halkının, yol yapma bahanesiyle denizinden koparılmasının hikayesi.
yapımcı: Aydın Kudu
süre: 56’, renkli
Müzik: Bura Ayrancı-Mustafa Parlak-İbrahim Tarhan
TRT Belgesel Ödülleri, Amatör Kategori 1.’lik Ödülü, 2009
Ankara Film Festivali, Belgesel dalında 3.’lük Ödülü, 2008
Güzel bir yaz günü, Vakfıkebir kasabasının Dutluk plajında neşeyle bağrışan çocuklar, top oynayan, horon tepen gençler, güneşlenenler, yüzenler. Bir kaç yüz metre uzakta, onlarca kamyonun sahile boca ettiği kayaları denize dolduran iş makinaları. Koyun diğer ucunda ise otoyolu yine aynı dalgalardan korumak için yapılan dalgakıran inşaatları. Doğal limanların ve balıkçı barınaklarının otoyol yapımı yüzünden yok olmasıyla kendilerine yeni yerler arayan balıkçıların takalarını karayoluyla taşımaları ve trajikomik öyküleri...Karadeniz halkının, yol yapma bahanesiyle denizinden koparılmasının hikayesi.
14:15 Göksu'da bir balıkçı (1975)
yönetmen: Yavuz Sezer
yapım: Yavuz Sezer (TRT İstanbul TV)
kamera: Kenan Davutoğlu
kurgu: Nur Gencel
ses kayıt: Yavuz Sezer
ses mix: Nur Gencel
süre: 23’ 37”, siyah beyaz
İstanbul Anadolu Hisarı / Göksu’da yaşayan balıkçı Ahmet Titiz, mevsim sonu kayığını karaya çeker ve gerekli düzeltmeleri yapar. Hazırlık aşamasında, içinde bulunduğu durum ve şartları anlatır. Bu anlatım, denize çıkıp avlanırken de sürer. Ve 1975 yılındaki balıkçılığımızın durumunu gözler önüne serer.
yapım: Yavuz Sezer (TRT İstanbul TV)
kamera: Kenan Davutoğlu
kurgu: Nur Gencel
ses kayıt: Yavuz Sezer
ses mix: Nur Gencel
süre: 23’ 37”, siyah beyaz
İstanbul Anadolu Hisarı / Göksu’da yaşayan balıkçı Ahmet Titiz, mevsim sonu kayığını karaya çeker ve gerekli düzeltmeleri yapar. Hazırlık aşamasında, içinde bulunduğu durum ve şartları anlatır. Bu anlatım, denize çıkıp avlanırken de sürer. Ve 1975 yılındaki balıkçılığımızın durumunu gözler önüne serer.
15:00 Balık Olmak (2012)
yönetmen: Deniz Şengenç
yapım: Deniz Şengenç
kameraman : Umut Can Sevindik, Enes Korkmaz
ses kayıt: Ömer Buğra Özakçakoca
kurgu: Mahir Güven
müzik: Hayal Bandosu ( Tiki Tiki Tak)
“Balığın Sadece Kuyruğu Var” belgesel filmi için Ocaklar’a gittiğimizde amacımızca tüketilen deniz yaşamını, onun uğrunda mücadele veren küçük balıkçıların hikayelerini anlatmaktı… Bizler denizle birlikte yaşayan insanlar yerine, balık olmuş insanlarla karşılaştık. Deniz güzel bir mehtap manzarası, dalgalı hırçın bir su birikintisi değildi onlar için. “Balık Olmak” tanışma şansını yakaladığımız güzel insanlardan sadece ikisinin öyküsünden ufak bir kesittir.
yapım: Deniz Şengenç
kameraman : Umut Can Sevindik, Enes Korkmaz
ses kayıt: Ömer Buğra Özakçakoca
kurgu: Mahir Güven
müzik: Hayal Bandosu ( Tiki Tiki Tak)
“Balığın Sadece Kuyruğu Var” belgesel filmi için Ocaklar’a gittiğimizde amacımızca tüketilen deniz yaşamını, onun uğrunda mücadele veren küçük balıkçıların hikayelerini anlatmaktı… Bizler denizle birlikte yaşayan insanlar yerine, balık olmuş insanlarla karşılaştık. Deniz güzel bir mehtap manzarası, dalgalı hırçın bir su birikintisi değildi onlar için. “Balık Olmak” tanışma şansını yakaladığımız güzel insanlardan sadece ikisinin öyküsünden ufak bir kesittir.
15:05 Son Kumsal (2008)
yönetmen: Rüya Arzu Köksal
yapımcı: Aydın Kudu
süre: 56’, renkli
müzik: Bura Ayrancı-Mustafa Parlak-İbrahim Tarhan
TRT Belgesel Ödülleri, Amatör Kategori 1.’lik Ödülü, 2009
Ankara Film Festivali, Belgesel dalında 3.’lük Ödülü, 2008
Güzel bir yaz günü, Vakfıkebir kasabasının Dutluk plajında neşeyle bağrışan çocuklar, top oynayan, horon tepen gençler, güneşlenenler, yüzenler. Bir kaç yüz metre uzakta, onlarca kamyonun sahile boca ettiği kayaları denize dolduran iş makinaları. Koyun diğer ucunda ise otoyolu yine aynı dalgalardan korumak için yapılan dalgakıran inşaatları. Doğal limanların ve balıkçı barınaklarının otoyol yapımı yüzünden yok olmasıyla kendilerine yeni yerler arayan balıkçıların takalarını karayoluyla taşımaları ve trajikomik öyküleri...Karadeniz halkının, yol yapma bahanesiyle denizinden koparılmasının hikayesi.
yapımcı: Aydın Kudu
süre: 56’, renkli
müzik: Bura Ayrancı-Mustafa Parlak-İbrahim Tarhan
TRT Belgesel Ödülleri, Amatör Kategori 1.’lik Ödülü, 2009
Ankara Film Festivali, Belgesel dalında 3.’lük Ödülü, 2008
Güzel bir yaz günü, Vakfıkebir kasabasının Dutluk plajında neşeyle bağrışan çocuklar, top oynayan, horon tepen gençler, güneşlenenler, yüzenler. Bir kaç yüz metre uzakta, onlarca kamyonun sahile boca ettiği kayaları denize dolduran iş makinaları. Koyun diğer ucunda ise otoyolu yine aynı dalgalardan korumak için yapılan dalgakıran inşaatları. Doğal limanların ve balıkçı barınaklarının otoyol yapımı yüzünden yok olmasıyla kendilerine yeni yerler arayan balıkçıların takalarını karayoluyla taşımaları ve trajikomik öyküleri...Karadeniz halkının, yol yapma bahanesiyle denizinden koparılmasının hikayesi.
16:30 Mare Nostrum / Bizim Deniz (2008)
yönetmen: Ethem Özgüven
yapımcı: Ethem Özgüven
süre:30’ , renkli
"Özde hiçbir şey sanıldığı, göründüğü kadar romantik değildir. Özellikle küçük balıkçı için. Bir sabah kalkar ufka doğru bakarsın. Üşümektesindir. Senin, babanın, babanın babasının, eski Foçalıların ya da Likyalıların binlerce yıldır korudukları bir balık merası büyük bir tekne tarafından perişan edilmiş, misal beş ton balık tutulmuştur oradan bir gecede. Ve bitmiştir orası, ebediyen. Balık bitmiştir. Deniz bitmiştir. Saygı bitmiştir. Sevgi bitmiştir. Komşuluk bitmiştir; Rum komşuların çoğu uzaklara gitmiştir... Yalan ve riya, açgözlülük ve şiddet gelmiştir. Bugün Akdeniz'de ve her yerde yaşadığımız budur... Anadeniz Akdeniz'i öğrenmeyi sürdüreceğiz."
yapımcı: Ethem Özgüven
süre:
"Özde hiçbir şey sanıldığı, göründüğü kadar romantik değildir. Özellikle küçük balıkçı için. Bir sabah kalkar ufka doğru bakarsın. Üşümektesindir. Senin, babanın, babanın babasının, eski Foçalıların ya da Likyalıların binlerce yıldır korudukları bir balık merası büyük bir tekne tarafından perişan edilmiş, misal beş ton balık tutulmuştur oradan bir gecede. Ve bitmiştir orası, ebediyen. Balık bitmiştir. Deniz bitmiştir. Saygı bitmiştir. Sevgi bitmiştir. Komşuluk bitmiştir; Rum komşuların çoğu uzaklara gitmiştir... Yalan ve riya, açgözlülük ve şiddet gelmiştir. Bugün Akdeniz'de ve her yerde yaşadığımız budur... Anadeniz Akdeniz'i öğrenmeyi sürdüreceğiz."
17:15 Göksu'da bir balıkçı (1975)
yönetmen: Yavuz Sezer
yapım: Yavuz Sezer (TRT İstanbul TV)
kamera: Kenan Davutoğlu
kurgu: Nur Gencel
ses kayıt: Yavuz Sezer
süre: 23’ 37”, siyah beyaz
İstanbul Anadolu Hisarı / Göksu’da yaşayan balıkçı Ahmet Titiz, mevsim sonu kayığını karaya çeker ve gerekli düzeltmeleri yapar. Hazırlık aşamasında, içinde bulunduğu durum ve şartları anlatır. Bu anlatım, denize çıkıp avlanırken de sürer. Ve 1975 yılındaki balıkçılığımızın durumunu gözler önüne serer.
yapım: Yavuz Sezer (TRT İstanbul TV)
kamera: Kenan Davutoğlu
kurgu: Nur Gencel
ses kayıt: Yavuz Sezer
süre: 23’ 37”, siyah beyaz
İstanbul Anadolu Hisarı / Göksu’da yaşayan balıkçı Ahmet Titiz, mevsim sonu kayığını karaya çeker ve gerekli düzeltmeleri yapar. Hazırlık aşamasında, içinde bulunduğu durum ve şartları anlatır. Bu anlatım, denize çıkıp avlanırken de sürer. Ve 1975 yılındaki balıkçılığımızın durumunu gözler önüne serer.
20 Ekim 2012, Cumartesi
"İstanbul'un En
Baba Lüferi" olta avı yarışması
Şair Nedim Parkı
Fener iskelesi - Haliç
08:00 - 11:30
Fener iskelesi - Haliç
08:00 - 11:30
Amatör ve profesyonel
tüm balıkçılara açık bir olta ile balık avı yarışmasıdır. Yarışmanın
birincisine "fish finder" (balık bulucu) armağan ediyoruz! İlk 10'a
giren amatör ve profesyonel olta avcılarına da çeşitli süprizlerimiz olacak!
"Anne bak!
Lüfer!"
SALT Beyoğlu,
Açık Bahçe
13:30 - 15:30
Açık Bahçe
13:30 - 15:30
"Beş yaşındakinin
karışı kadardır defneyaprağı'nın boyu, annesinin karışı kadar da
sarıkanat'ınki" ya da "Artık büyümüş, olgunluğa erişmiş bir lüferi
sırtındaki sarı çizgisinden tanırsın" gibi sözel ifadelerin duvarları
bezediği bir ortamda, çocuklarla "lüferin" boylarını, hayatını, göç
yollarını ve kültürümüzdeki yerini idrak etmek amacıyla düzenlenen ve 05-15 yaş
grubuna yönelik olmakla beraber her yaştan katılımcıya açık, Miss Çilek adıyla
tanınan İpek Kuşçu'nun yöneteceği bir atölye çalışması...
"i Lüfer!"
Bilgi Üniversitesi
Santral Kampüsü
13:30 - 15:30
Santral Kampüsü
13:30 - 15:30
iDans ekibinin
yöneteceği ve 10-17 yaş arası gençlerimizle birlikte gerçekleştireceğimiz bu
atölyede lüferin boyu, şekli, göç yolları ve sürdürülebilirliği üzerine sohbet
ederken üç boyutlu halini de makete çevirecek, martısıyla, rüzgarıyla var olan
bu balığın sürdürülebilirliğinin koşullarını tartışıyor olacağız.
PROFESYONEL BALIKÇI
FORUMU PANELİ
"Boğaz'ın Efendileri"
"Boğaz'ın Efendileri"
Kadir Has Üniversitesi
405 Salonu
B blok 4. kat
Cibalikapı - Haliç
13:00 - 16:00
405 Salonu
B blok 4. kat
Cibalikapı - Haliç
13:00 - 16:00
2011 yılında
İstanbul'un son 50 yılına denizden tanıklık etmiş emektarları bir araya
getirmiştik. Bu yıl, İstanbul'u bugün, denizden yaşayanları bir araya
getiriyor, denizlerimizde bir balık sorunu var mı, varsa aşırı avcılık ne kadar
etkili bu sorunun oluşmasında, çevre faktörleri ne kadar sorumlu konuşmayı
amaçlıyoruz.
21 Ekim 2012, Pazar
İstanbul'un
"Balıklı Filmler" Festivali, 2. gün
SALT Beyoğlu - İstiklal
Caddesi
12:00-18:00
12:00-18:00
12:00 Boğaziçi Balıkları (2012)
yönetmen: Burak Dal ve Bahriye Kabadayı
yapımcı: Tarçın Film
görüntü yönetmeni: Koray Kesik
kurgu ve grafik animasyon: Burak Dal
süre:75' ,
renkli
Bugün ‘seninki kaç santim’, ‘küçük balık yoksa büyük balık da yok’, ‘İstanbul lüfere hasret kalmasın’, ‘yemiyorsak sebebi var’ gibi kampanyalar yapılmasını gerektirecek noktaya nasıl geldik?” “Boğaziçi Balıkları” belgeselinin serüveni bu soruların yanıtlarını merak etmekle başlamıştı. Karekin Deveciyan’ın yüzyıl önce yazdığı kitaptaki onlarca balık nereye gitmişti? Ki kaybolan sadece balıklar da değildi. Denizle iç içe bir şehrin kültürü yok olmuştu. Belgesel film, mazide kalanlara duyulan özlemi hatırlatırken nostaljinin romantizminde kaybolmamayı ve bugünün mücadelesine bağlanmayı hedefledi. ‘Kaybedilenleri elbette hatırlamalıyız ama bu hatırlayış elimizde kalana sarılmamızı sağlamalı’ inancıyla pek çok balıkçıyla görüşmeler yapıldı, anılar- fotoğraflar toplandı. Sadece balıkçılardan değil konuyla ilgili yazarlardan, amatörlerden, akademisyenlerden ve sivil toplum örgütlerinden de görüş alındı.Aşırı avcılıktan kirliliğe, Boğaz’ın özelliğinden küresel nedenlere pek çok konu zaman zaman anlatımı kolaylaştıran grafik animasyonlarla yansıtıldı. “Boğaziçi Balıkları” bir şehrin ve insanlarının değişimini denizden bakarak yansıtmaya çalışan bir belgesel film.
filmin ardından Burak Dal ile söyleşi
yapımcı: Tarçın Film
görüntü yönetmeni: Koray Kesik
kurgu ve grafik animasyon: Burak Dal
süre:
Bugün ‘seninki kaç santim’, ‘küçük balık yoksa büyük balık da yok’, ‘İstanbul lüfere hasret kalmasın’, ‘yemiyorsak sebebi var’ gibi kampanyalar yapılmasını gerektirecek noktaya nasıl geldik?” “Boğaziçi Balıkları” belgeselinin serüveni bu soruların yanıtlarını merak etmekle başlamıştı. Karekin Deveciyan’ın yüzyıl önce yazdığı kitaptaki onlarca balık nereye gitmişti? Ki kaybolan sadece balıklar da değildi. Denizle iç içe bir şehrin kültürü yok olmuştu. Belgesel film, mazide kalanlara duyulan özlemi hatırlatırken nostaljinin romantizminde kaybolmamayı ve bugünün mücadelesine bağlanmayı hedefledi. ‘Kaybedilenleri elbette hatırlamalıyız ama bu hatırlayış elimizde kalana sarılmamızı sağlamalı’ inancıyla pek çok balıkçıyla görüşmeler yapıldı, anılar- fotoğraflar toplandı. Sadece balıkçılardan değil konuyla ilgili yazarlardan, amatörlerden, akademisyenlerden ve sivil toplum örgütlerinden de görüş alındı.Aşırı avcılıktan kirliliğe, Boğaz’ın özelliğinden küresel nedenlere pek çok konu zaman zaman anlatımı kolaylaştıran grafik animasyonlarla yansıtıldı. “Boğaziçi Balıkları” bir şehrin ve insanlarının değişimini denizden bakarak yansıtmaya çalışan bir belgesel film.
filmin ardından Burak Dal ile söyleşi
14:15 Son Kumsal (2008)
yönetmen: Rüya Arzu Köksal
yapımcı: Aydın Kudu
süre: 56’, renkli
Müzik: Bura Ayrancı-Mustafa Parlak-İbrahim Tarhan
TRT Belgesel Ödülleri, Amatör Kategori 1.’lik Ödülü, 2009
Ankara Film Festivali, Belgesel dalında 3.’lük Ödülü, 2008
Güzel bir yaz günü, Vakfıkebir kasabasının Dutluk plajında neşeyle bağrışan çocuklar, top oynayan, horon tepen gençler, güneşlenenler, yüzenler. Bir kaç yüz metre uzakta, onlarca kamyonun sahile boca ettiği kayaları denize dolduran iş makinaları. Koyun diğer ucunda ise otoyolu yine aynı dalgalardan korumak için yapılan dalgakıran inşaatları. Doğal limanların ve balıkçı barınaklarının otoyol yapımı yüzünden yok olmasıyla kendilerine yeni yerler arayan balıkçıların takalarını karayoluyla taşımaları ve trajikomik öyküleri...Karadeniz halkının, yol yapma bahanesiyle denizinden koparılmasının hikayesi.
filmin ardından Arzu Köksal ile söyleşi
yapımcı: Aydın Kudu
süre: 56’, renkli
Müzik: Bura Ayrancı-Mustafa Parlak-İbrahim Tarhan
TRT Belgesel Ödülleri, Amatör Kategori 1.’lik Ödülü, 2009
Ankara Film Festivali, Belgesel dalında 3.’lük Ödülü, 2008
Güzel bir yaz günü, Vakfıkebir kasabasının Dutluk plajında neşeyle bağrışan çocuklar, top oynayan, horon tepen gençler, güneşlenenler, yüzenler. Bir kaç yüz metre uzakta, onlarca kamyonun sahile boca ettiği kayaları denize dolduran iş makinaları. Koyun diğer ucunda ise otoyolu yine aynı dalgalardan korumak için yapılan dalgakıran inşaatları. Doğal limanların ve balıkçı barınaklarının otoyol yapımı yüzünden yok olmasıyla kendilerine yeni yerler arayan balıkçıların takalarını karayoluyla taşımaları ve trajikomik öyküleri...Karadeniz halkının, yol yapma bahanesiyle denizinden koparılmasının hikayesi.
filmin ardından Arzu Köksal ile söyleşi
16:00 Göksu'da bir balıkçı (1975)
yönetmen: Yavuz Sezer
yapım: Yavuz Sezer (TRT İstanbul TV)
kamera: Kenan Davutoğlu
kurgu: Nur Gencel
ses kayıt: Yavuz Sezer
ses mix: Nur Gencel
süre: 23’ 37”, siyah beyaz
İstanbul Anadolu Hisarı / Göksu’da yaşayan balıkçı Ahmet Titiz, mevsim sonu kayığını karaya çeker ve gerekli düzeltmeleri yapar. Hazırlık aşamasında, içinde bulunduğu durum ve şartları anlatır. Bu anlatım, denize çıkıp avlanırken de sürer. Ve 1975 yılındaki balıkçılığımızın durumunu gözler önüne serer.
yapım: Yavuz Sezer (TRT İstanbul TV)
kamera: Kenan Davutoğlu
kurgu: Nur Gencel
ses kayıt: Yavuz Sezer
ses mix: Nur Gencel
süre: 23’ 37”, siyah beyaz
İstanbul Anadolu Hisarı / Göksu’da yaşayan balıkçı Ahmet Titiz, mevsim sonu kayığını karaya çeker ve gerekli düzeltmeleri yapar. Hazırlık aşamasında, içinde bulunduğu durum ve şartları anlatır. Bu anlatım, denize çıkıp avlanırken de sürer. Ve 1975 yılındaki balıkçılığımızın durumunu gözler önüne serer.
16:30 Boğaziçi Balıkları (2012)
yönetmen: Burak Dal ve Bahriye Kabadayı
yapımcı: Tarçın Film
görüntü yönetmeni: Koray Kesik
kurgu ve grafik animasyon: Burak Dal
süre:75' ,
renkli
Bugün ‘seninki kaç santim’, ‘küçük balık yoksa büyük balık da yok’, ‘İstanbul lüfere hasret kalmasın’, ‘yemiyorsak sebebi var’ gibi kampanyalar yapılmasını gerektirecek noktaya nasıl geldik?” “Boğaziçi Balıkları” belgeselinin serüveni bu soruların yanıtlarını merak etmekle başlamıştı. Karekin Deveciyan’ın yüzyıl önce yazdığı kitaptaki onlarca balık nereye gitmişti? Ki kaybolan sadece balıklar da değildi. Denizle iç içe bir şehrin kültürü yok olmuştu. Belgesel film, mazide kalanlara duyulan özlemi hatırlatırken nostaljinin romantizminde kaybolmamayı ve bugünün mücadelesine bağlanmayı hedefledi. ‘Kaybedilenleri elbette hatırlamalıyız ama bu hatırlayış elimizde kalana sarılmamızı sağlamalı’ inancıyla pek çok balıkçıyla görüşmeler yapıldı, anılar- fotoğraflar toplandı. Sadece balıkçılardan değil konuyla ilgili yazarlardan, amatörlerden, akademisyenlerden ve sivil toplum örgütlerinden de görüş alındı.Aşırı avcılıktan kirliliğe, Boğaz’ın özelliğinden küresel nedenlere pek çok konu zaman zaman anlatımı kolaylaştıran grafik animasyonlarla yansıtıldı. “Boğaziçi Balıkları” bir şehrin ve insanlarının değişimini denizden bakarak yansıtmaya çalışan bir belgesel film.
yapımcı: Tarçın Film
görüntü yönetmeni: Koray Kesik
kurgu ve grafik animasyon: Burak Dal
süre:
Bugün ‘seninki kaç santim’, ‘küçük balık yoksa büyük balık da yok’, ‘İstanbul lüfere hasret kalmasın’, ‘yemiyorsak sebebi var’ gibi kampanyalar yapılmasını gerektirecek noktaya nasıl geldik?” “Boğaziçi Balıkları” belgeselinin serüveni bu soruların yanıtlarını merak etmekle başlamıştı. Karekin Deveciyan’ın yüzyıl önce yazdığı kitaptaki onlarca balık nereye gitmişti? Ki kaybolan sadece balıklar da değildi. Denizle iç içe bir şehrin kültürü yok olmuştu. Belgesel film, mazide kalanlara duyulan özlemi hatırlatırken nostaljinin romantizminde kaybolmamayı ve bugünün mücadelesine bağlanmayı hedefledi. ‘Kaybedilenleri elbette hatırlamalıyız ama bu hatırlayış elimizde kalana sarılmamızı sağlamalı’ inancıyla pek çok balıkçıyla görüşmeler yapıldı, anılar- fotoğraflar toplandı. Sadece balıkçılardan değil konuyla ilgili yazarlardan, amatörlerden, akademisyenlerden ve sivil toplum örgütlerinden de görüş alındı.Aşırı avcılıktan kirliliğe, Boğaz’ın özelliğinden küresel nedenlere pek çok konu zaman zaman anlatımı kolaylaştıran grafik animasyonlarla yansıtıldı. “Boğaziçi Balıkları” bir şehrin ve insanlarının değişimini denizden bakarak yansıtmaya çalışan bir belgesel film.
17:50 Balık Olmak (2012)
yönetmen: Deniz Şengenç
yapım: Deniz Şengenç
kameraman : Umut Can Sevindik, Enes Korkmaz
ses kayıt: Ömer Buğra Özakçakoca
kurgu: Mahir Güven
müzik: Hayal Bandosu ( Tiki Tiki Tak)
“Balığın Sadece Kuyruğu Var” belgesel filmi için Ocaklar’a gittiğimizde amacımızca tüketilen deniz yaşamını, onun uğrunda mücadele veren küçük balıkçıların hikayelerini anlatmaktı… Bizler denizle birlikte yaşayan insanlar yerine, balık olmuş insanlarla karşılaştık. Deniz güzel bir mehtap manzarası, dalgalı hırçın bir su birikintisi değildi onlar için. “Balık Olmak” tanışma şansını yakaladığımız güzel insanlardan sadece ikisinin öyküsünden ufak bir kesittir.
filmin ardından Deniz Şengenç ile söyleşi
yapım: Deniz Şengenç
kameraman : Umut Can Sevindik, Enes Korkmaz
ses kayıt: Ömer Buğra Özakçakoca
kurgu: Mahir Güven
müzik: Hayal Bandosu ( Tiki Tiki Tak)
“Balığın Sadece Kuyruğu Var” belgesel filmi için Ocaklar’a gittiğimizde amacımızca tüketilen deniz yaşamını, onun uğrunda mücadele veren küçük balıkçıların hikayelerini anlatmaktı… Bizler denizle birlikte yaşayan insanlar yerine, balık olmuş insanlarla karşılaştık. Deniz güzel bir mehtap manzarası, dalgalı hırçın bir su birikintisi değildi onlar için. “Balık Olmak” tanışma şansını yakaladığımız güzel insanlardan sadece ikisinin öyküsünden ufak bir kesittir.
filmin ardından Deniz Şengenç ile söyleşi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Teşekkür Ederim.