İZMİR TARIM GRUBU 


Basın bültenidir.. 


BEYAZ ALTIN PAMUK EN KISA SÜREDE "STRATEJİK ÜRÜN" OLARAK İLAN EDİLMELİDİR.. 

Pamuk, Türkiye'nin çok avantajlı olduğu doğal bir hammadde olup, 30'a yakın
sanayi kolunda girdi olarak kullanılmaktadır. 
2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefi içerisinde 72 milyar
dolarlık bir paya sahip olması beklenen tekstil ve konfeksiyon ihracatının
hedeflenen performansı gerçekleştirebilmesi için pamuk, "stratejik ürün"
ilan edilmelidir. 2023 yılında tekstil ve konfeksiyon sektörünün pamuğa
yönelik talebinin 2.5 milyon ton civarında olacağının tahmin edilmesi, beyaz
altının yönetim ve desteklenmesinin bir Hükümet politikası çerçevesinde ele
alınmasını gerektirmektedir. 
Pamuktan bitmiş konfeksiyon ürününe kadar olan değer zinciri dikkate
alındığında pamuğun yarattığı katma değer çok önemlidir. 
Pamuk gerek tarımsal gerekse sanayie yönelik istihdamın artışına çok kolay
katkı sağlayabilecek bir hammaddedir. Tekstil ve konfeksiyon sektörleri de
emek yoğun sektörler olup, vasıfsız elemanların istihdama kolaylıkla
kazandırılabileceği avantajlı sektörlerdir. 
Pamuk başka bir tarımsal ürün ile ikame edilebilecek bir ürün değildir.
Pamuk özellikle Ege tarımının denge unsurudur.  Ürün paritesi yönünden
konuya bakıldığında söz gelimi pamuk-domates ve/veya pamuk-mısır kâr-maliyet
hesaplamasında beyaz altın çok avantajlı olmaktadır. Bu yüzden çiftçi uzun
yıllardan beri ekim ve hasat tekniğini çok iyi bildiği beyaz altını tercih
etmektedir. 
Diğer yandan pamuk üretimi  tarımsal mekanizasyon açısından da büyük katkı
yapma gücüne sahip bulunmaktadır. 
Pamuğun stratejik ürün olarak ilanı, çiftçinin ekim kararında pamukta
uygulanacak destek priminden çok daha etkili olacaktır. 
Bütün bu sebeplerle, İzmir Tarım Grubu (İTG) olarak beyaz altın pamuğun
biran önce "stratejik ürün" edilmesi yönünde karar alınmasının son derece
isabetli olacağını düşünmekteyiz. 

İZMİR TARIM GRUBU 







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkür Ederim.